Ris og ros

Forsyningen vil gerne give vores kunder den bedst tænkelige ydelse og service. I den forbindelse vil vi meget gerne have dine input i form af Ris & Ros.

Har du ros eller ideer til forsyningens ydelser/service, så må du meget gerne kontakte os på telefon 47 76 07 00 eller sende os en mail på forsyning@hnf.dk

Vi værdsætter at høre din mening, og du får selvfølgelig en tilbagemelding fra den pågældende leder indenfor den forsyningsgren din henvendelse har omhandlet.

Har du ris, eller ønsker du at sende en klage, har du nedenstående muligheder:

Varme

Ønsker du at klage over din afregning eller din levering af varmen, kan du sende en mail på forsyning@hnf.dk eller kontakte Driftleder Mikkel Nielsen på telefon 47 76 07 00

Har du allerede klaget over en ydelse leveret af fjernvarmeselskabet, og har du ikke fået medhold, kan du indgive en klage til Ankenævnet på: Energiområdet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, telefon 4171 5000, e-mail: post@energianke.dk, hjemmeside: wwe.energianke.dk

EU-Kommissionens online-klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive fjernvarmeselskabets e-mail adresse.

Vand

Ønsker du at klage over din afregning eller din levering af vand, kan du sende en mail på forsyning@hnf.dk eller kontakte Driftleder Mikkel Nielsen på telefon 47 76 07 00

Har du allerede klaget over en ydelse leveret af Halsnæs Vand A/S og/eller Halsnæs Spildevand A/S, kan du som forbruger indbringe klagen til nedenstående:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Klageadgangen er fastsat i forbrugerklagelovens kapital 5 om mediation. Indgiver kunden en klage, er omkostningen i første omgang fastsat til 100,- kr. Er der ikke fundet en mindelig løsning ved mediation, kan der klages til Forbrugerklagenævnet. Dette koster 400,- kr. Beløbet tilbagebetales, hvis klageren får medhold.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan fastsætte beløbsmæssige over- og undergrænser m.v. for størrelsen på det omtvistede beløb, som betingelse for indbringelse af klager.

Læs nærmere herom på www.forbrug.dk.

Du kan også læse mere om klagemuligheder i regulativet for vand, her

Spildevand

Ønsker du at klage over din afregning eller kloakforhold, kan du sende en mail på forsyning@hnf.dk eller kontakte Spildevandschef Mikkel Nielsen på telefon 47 76 07 00

Har du allerede klaget over en ydelse leveret af Halsnæs Vand A/S og/eller Halsnæs Spildevand A/S, kan du som forbruger indbringe klagen til nedenstående:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

Klageadgangen er fastsat i forbrugerklagelovens kapital 5 om mediation. Indgiver kunden en klage, er omkostningen i første omgang fastsat til 100,- kr. Er der ikke fundet en mindelig løsning ved mediation, kan der klages til Forbrugerklagenævnet. Dette koster 400,- kr. Beløbet tilbagebetales, hvis klageren får medhold.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan fastsætte beløbsmæssige over- og undergrænser m.v. for størrelsen på det omtvistede beløb, som betingelse for indbringelse af klager.

Læs nærmere herom her.

Affald

Ønsker du at klage over din afregning af affald, tømning af dit affald, genbrugspladserne eller andet som omhandler renovationen i kommunen, kan du sende en mail på forsyning@hnf.dk eller kontakte Affaldschef Nikolaj Langballe på nla@hnf.dk